Communicatie anno nu gaat niet meer over zenden, maar vooral over delen en luisteren. Wat we delen is niet meer een enkele boodschap die we veel herhalen. Nee, het zijn nu verschillende boodschappen rond hetzelfde onderwerp. We verpakken deze boodschappen steeds op een andere manier om ze aan de doelgroep te presenteren. We gieten onze boodschap in websites, blogs, tweets, facebookposts, infographics en video’s. Met als doel het informeren, activeren en aan je verbinden van je klanten.
Contentstrategie
Alles wat je maakt en publiceert op internet in al die video’s, blogs en teksten, dat noemen we content. Een contentstrategie geeft jou een overzichtelijk handvat om je publicaties gestructureerd en vanuit jouw doelstellingen te realiseren.
Een contentstrategie helpt je om op al die verschillende kanalen de juiste boodschap te vertellen, afgestemd op de juiste doelgroep. Zo kun je effectief je content inzetten. Een contentstrategie zorgt voor focus (op je doelen en je doelgroep), overzicht en meetbare resultaten.
Een contentstrategie ondersteunt je bij:
- autoriteit claimen (op het onderwerp jij je op focust);
- goede relaties onderhouden met bestaande klanten;
- nieuwe klanten aantrekken;
- meer bereik realiseren.
Onderdeel van een contentstrategie is een contentkalender. Op basis van je strategische doelstellingen kun je gaan bepalen wat je wanneer en aan wie wilt communiceren/ delen en via welk kanaal. Een contentkalender geeft je in de uitvoering van je contentstrategie houvast om praktisch content te creëren.
Als je al bezig met met het creëren van content, heel goed! Laat je content activiteiten zoveel mogelijk vallen binnen de bestaande marketingstrategie van je bedrijf. Zo houdt je het voor de doelgroep duidelijk weet iedereen waar hij of zij aan toe is.
Ik vind dat elk bedrijf dat online actief is een contentstrategie zou moeten hebben. Weerspiegeling kan je hier bij helpen. Laten we snel een kop koffie drinken om jouw online aanwezigheid te verbeteren!
Meer over Content Marketing
...maar mijn bedrijf is veel te klein/ saai voor contentmarketing...
Communicatie anno nu gaat niet meer over zenden, maar vooral over delen en luisteren. Wat we delen is niet meer een […]
Read More ›Zelf doen of uitbesteden?
Communicatie anno nu gaat niet meer over zenden, maar vooral over delen en luisteren. Wat we delen is niet meer een […]
Read More ›Wat je kunt leren van Jamie Oliver
Communicatie anno nu gaat niet meer over zenden, maar vooral over delen en luisteren. Wat we delen is niet meer een […]
Read More ›