Voeg jij waarde toe met contentmarketing?

Weerspiegeling gelooft in contentmarketing, een tak van sport in de online marketing die erg in opkomst is. Ik zal je uitleggen waarom.

Zonder goede content is er geen internet.

Internet is zo onmisbaar geworden vanwege alle waardevolle en nuttige informatie die er op staat. Als ik met een vraag zit dan vind ik het antwoord waarschijnlijk wel ergens online. We zijn veel meer kennis en informatie met elkaar gaan delen, niet alleen nuttige informatie geef ik toe, maar het vraagt wel om goede content als je mensen wilt bereiken, als je nieuwe klanten wilt werven.

Dat is content marketing; met goede, betrouwbare informatie klanten binnenhalen. Content die je kunt aanbieden op een manier die bij je doelgroep pas en op het moment dat je doelgroep daar behoefte aan heeft. Content marketing richt zich meer op de behoeftes van de klant.

Content per doelgroep

Je kunt niet altijd iedereen bedienen, maar als je specifieke content maakt voor een of meerdere doelgroepen dan zullen ze zich daarin herkennen en eerder geneigd zijn om bij je terug te komen.
Het draait hierin ook om de lange termijn. Door in te spelen op veranderende omstandigheden van de doelgroep kun je ze voor langere tijd voor je winnen en aan je verbinden.

Content is deelbaar!

Online content is deelbaar en dat is wat je wilt; je wilt dat mensen jouw content gaan delen. Zo vergroot je (gratis) je naamsbekendheid! Zorg er dus voor dat je gezien wordt, dat mensen je gaan waarderen en dat je deelbare content maakt.
Content marketing is waarde toevoegen. Je vertelt je verhaal om iets waardevols toe te voegen aan de levens van mensen, met als uiteindelijke doel om jouw product of dienst te verkopen. Wat je doet is dat je mensen iets wilt laten kopen, zonder dat je het aan ze verkoopt.

Meten = weten

In de content marketing is analyse een ondergeschoven kindje. Maar dat is niet terecht. Op basis van statistieken van je website en je social media kanalen kun je heel makkelijk zien wat wel en niet werkt. Waar zijn mensen enthousiast over en wat laten ze links liggen? Meet, analyseer, stel bij waar nodig en creëer die content waar je doelgroep echt naar op zoek is. Zelfs grote webshops hebben verhalen vertellers is dienst. Verzin een goed verhaal, bepaal wat je doelgroep en je kernboodschap is en ga vertellen!

Weerspiegeling is gespecialiseerd in content marketing. Laten we eens van gedachten wisselen over hoe jij online gevonden kunt worden door je doelgroep!

Ook interessant

Wat vind jij?